Sunday 27 November 2011

Kami juga mahu 3 mata - Bahrain

PETALING JAYA - Biarpun menghormati keupayaan Malaysia, namun Bahrain turun dengan misi memburu tiga mata di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam ini.

Seperti Harimau Muda, pasukan dari Arab itu juga terdesak untuk mencari kemenangan bagi mencapai impian beraksi di London tahun depan.

Bahrain gagal mengutip sebarang mata dalam dua perlawanan terdahulu selepas tewas 1-3 kepada Syria dan 0-2 kepada Jepun, justeru jurulatih mereka, Salman Ahmed Rashed Shareeda menegaskan, negara itu juga berdepan situasi 'hidup mati'.

Menyedari hanya kemenangan dapat membantu pasukannya kembali bernafas, Salman mahu anak-anak buahnya turun dengan misi menyerang.

"Kunjungan kami ke sini adalah untuk mendapatkan kemenangan walaupun kami tahu Malaysia mempunyai pemain yang hebat ketika ini.

"Saya percaya, kedua-dua pasukan memiliki peluang seimbang untuk menang esok tetapi kami akan cuba yang terbaik bagi memastikan kemenangan menjadi milik kami,'' kata Salman.

Salman juga mendedahkan, beliau cukup lega menjelang pertemuan hari ini kerana tiada tonggak utama yang mengalami kecederaan.

Beliau yakin, kesebelasan utama dapat diturunkan untuk menjinakkan Harimau Muda, yang pasti mahu bangkit mencari kemenangan selepas ditundukkan Syria 0-2 dalam aksi di Bukit Jalil, Rabu lalu.

"Apa yang melegakan saya, kami tidak menghadapi masalah kecederaan pemain, malah mereka berada pada tahap yang terbaik untuk perlawanan ini."